ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ




Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΕΡΙ ΠΟΥΣΑΝ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΕΡΙ ΠΟΥΣΑΝ
8-8-2014

Συνταχθέν πό τν διαχειριστν το στολογίου Κατάνυξις

Προσφάτως δημοσιεύθηκε σέ φημερίδες καί στό διαδίκτυο, κείμενο το σιολογιωτάτου μοναχο Βλασίου γιορείτου, τό ποο μς πληροφορε τι στήν τελευταα 10η Γενική Συνέλευση το «Π.Σ.Ε» στό Πουσάν τς Ν. Κορέας ποφασίσθηκε, κτός τν λλων, καί κατάργηση το βάτου το γίου ρους, σύντμηση τν ερν κολουθιν, σύνταξη κοινν κολουθιν μ τεροδόξους, διοργάνωση πορειν πρς λα τ θρησκευτικ κέντρα το πλανήτου, μέ διαιτέρη ναφορ στ γιον ρος, στν Πάτμο κα τν Ρόδο, νακήρυξη ερν βουνν, λευθερία σέ λες τίς χρες τν θρησκευτικν πεποιθήσεων κα νέγερση ναν, διοργάνωση εδικν χώρων στίς . Μονές γι τν πραγματοποίηση Συνεδρίων καί κατάργηση τς . Παραδόσεως κ.[1].

Θά πρέπει νά πογραμμισθε, μως, τι, παρ’λη τήν ξία τς ποκαλύψεως τν νδεχομένως συζητηθέντων νωτέρω θεμάτων ν Πουσάν, ντούτοις τό κείμενο το σιολογιωτάτου μοναχο Βλασίου γιορείτου πάσχει ς πρός τό θέμα τς κατοχυρώσεως τν προαναφερθέντων θεμάτων μέ παραπομπές στά δια τά κείμενα ποφάσεων το Πουσάν. Θά ταν πολύ καλύτερο καί βοηθητικό γιά λους μας, ν μοναχός Βλάσιος βαζε καί τίς παραπομπές πό τίς πηγές, ν πάρχουν. πό τήν στιγμή μως πού παρατηρεται ατή λλειψη, θά πρέπει νά εμαστε πιφυλακτικοί ς πρός τήν γκυρότητα τν θέσεων το διευκρίνιστου ατο κειμένου.
δημοσιεύση το νωτέρω κειμένου προκάλεσε τήν ντίδραση τν συμμετεχόντων πό πλευρς κκλησίας τς λλάδος στό Πουσάν. Πρτον, το Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, ποος ταν πρόεδρος τς ντιπροσωπείας. Δεύτερον, το παν. ρχιμ. γνατίου Σωτηριάδη, συμβούλου τς πιτροπς κπροσώπησης τς κκλησίας τς λλάδος στή 10η Γενική Συνέλευση το «Π.Σ.Ε.» καί γραμματέως τς πιτροπς διορθοδόξων καί διαχριστιανικών σχέσεων. Καί τρίτον, το πολιτικο διοικητή το γίου ρους κ. ρίστου Κασμίρογλου.
κ. Κασμίρογλου πεσήμανε : «Δέν τίθεται θέμα μφισβήτησης το βατου το γίου ρους. Τό γιον ρος νήκει στούς οκιστές του καί οδείς μπορε νά εσέλθει σέ ατό χωρίς τήν δειά τους, πόσο μλλον νά λλάξει τούς κανόνες του. κόμη καί γιά τίς πισκέψεις προσκυνητν παιτεται προηγούμενη κδοση εδικο "Διαμονητηρίου". Τό "βατον" σχύει αἰῶνες καί εναι κατοχυρωμένο μέ διεθνες συμβάσεις. Στό σύμφωνο προσχώρησης τς λλάδος στήν Ερωπαϊκή νωση κατοχυρώνονται λοι ο εροί κανόνες το γίου ρους, κόμη καί ο "θιμικώς σχύοντες"»[2].
παν. ρχιμ. γνάτιος διευκρίνισε τι «τό Π.Σ.Ε. δέν χει ρμοδιότητα γιά να τέτοιο θέμα καί ἐάν εχε τεθε θέμα κατάργησης το βάτου στό γιον ρος θά εχαμε ντιδράσει καί τό θέμα θά τό εχαμε φέρει μεσα στήν πιτροπή διορθοδόξων καί διαχριστιανικν σχέσεων». πίσης, ναρωτήθηκε: «Γιατί νακινον να νύπαρκτο θέμα, πού ποτίθεται συζητήθηκε στήν 10η Γενική Συνέλευση το Π.Σ.Ε., πού γινε πέρυσι στό Πουσάν τς Νότιας Κορέας μεταξύ 30 κτωβρίου καί 8 Νοεμβρίου, μέ θέμα «Θεέ τς ζως, δήγησέ μας στή δικαιοσύνη καί στήν ερήνη»; Καί κατέληξε : «πορίας ξιον εναι πό πο προέρχεται ατή παραπληροφόρηση καί σέ τί στοχεύει τή στιγμή πού ερά Σύνοδος χει κλείσει καί δέν μπορε νά παντήσει πίσημα σέ ατό τό θέμα»[3].
Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος δήλωσε: «Τά σα ναφέρονται καί γράφονται κατά καιρούς γιά τά λαβόντα χώρα στό Porto Allegre καί στό Busan, κόμα καί γιά τά κδοθέντα πίσημα νακοινωθέντα, τίς δηλώσεις καί τά κείμενα ργασίας εναι μυθεύματα καί κατασκευάσματα τς φαντασίας ρισμένων κύκλων, ο ποοι, ς πλανντες καί πλανώμενοι, ρέσκονται νά χαϊδεύουν τήν ψυχοπαθολογική ρθοδοξολαγνεία κάποιων, γιά νά ναγνωρίζονται καί ατοί ς κατέχοντες τήν ξωθεν καλή μαρτυρία!
Ξεχνον μως τι τό «οαί» περί το σκανδαλισμο καί τς ποκρισίας γγίζει πρτα ατούς, ταν διαστρέφουν τήν λήθεια καί παραθεωρον τήν ελικρίνεια.
Οδεμία ποχωρητικότητα γινε πό μέρους τν ρθοδόξων ντιπροσώπων στό Πουσάν.
Κανένα κείμενο θεολογικόκκλησιολογικό πεγράφη πό τούς ρθοδόξους ντιπροσώπους.
Καμία κοινή δήλωση νότητας δέν γινε ποδεκτή.
Τό φελές καί τό σύνετο τς μανιακς ατς ψυχικς κατάστασης τν κατά καιρούς κρινόντων τά θέματα καί τά κείμενα το Πόρτο λέγκρε καί το Πουσάν πιβεβαιώνεται καί πό τήν σύγχυση, πού κφράζουν, λέγοντες τι πεφασίσθη κατάργηση τν βάτων τν χριστιανικν κκλησιν σέ διάφορα μέρη το πλανήτη συμπεριλαμβανομένου καί το γίου ρους.
Μιά τέτοια θέση οδέποτε συζητήθηκε, οτε κν τέθηκε ς θέμα πρός συζήτηση στά συλλογικά ργανα. πλά ο ποκινοντες λη ατή τήν ντίδραση στηρίζονται νοήτως σέ μεταφραστικά λανθασμένα κείμενα, που τονίζεται τι ο Χριστιανικές κκλησίες σέ ρισμένα μέρη πρέπει νά ποκτήσουν νοικτότητα-ξωστρέφεια καί νά πάψουν πλέον νά εναι κλειστές κοινότητες-κοινωνίες.
πίσης, λυπμαι πολύ γιά τήν θλιβερή εκόνα, τήν ποίαν προσπαθον νά δημιουργήσουν ρισμένοι μοναχοί το γίου ρους, ο ποοι λειτουργον διασπαστικά καί κανοποιον δεολογικές κατευθύνσεις καί παρεκκλησιαστικές-ντορθόδοξες πιδιώξεις»[4].

Σχολιάζοντας τίς νωτέρω δηλώσεις το Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, θά θέλαμε κατ’ρχήν νά πομε τι νστερνιζόμαστε τίς ντιδράσεις τν νωτέρω, πού διαψεύδουν ποιαδήποτε συζήτηση πόφαση το «Π.Σ.Ε.» στό Πουσάν περί καταργήσεως το βάτου το γίου ρους καί περί τν πολοίπων θεμάτων. Μακάρι ντορθόδοξη πολιτική το «Π.Σ.Ε.» νά μήν φθασε μέχρι ατο το σημείου.
πό τό σημεο μως ατό, μέχρι το σημείου νά προσπαθε Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος να μς πείσει τι σα διαδραματίστηκαν στό Πόρτο λέγρε τς Βραζιλίας καί στό Πουσάν τς Ν. Κορέας εναι κι ατά «μυθεύματα καί κατασκευάσματα τς φαντασίας ρισμένων κύκλων», τι «οδεμία ποχωρητικότητα γινε πό μέρους τν ρθοδόξων ντιπροσώπων στό Πουσάν», τι «κανένα κείμενο θεολογικόκκλησιολογικό πεγράφη πό τούς ρθοδόξους ντιπροσώπους» καί τι «καμία κοινή δήλωση νότητας δέν γινε ποδεκτή», μέγα χάσμα στί.
Γιατί Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας, ν πάντησε σχεδόν μέσως στά νωτέρω δημοσιεύματα περί καταργήσεως το βάτου το γίου ρους κ.., τηρε σιγήν χθύος και δέν τολμᾶ, δ καί κτώ μνες, νά παντήσει καί νά νατρέψει τά ντως τολμηρά καί στορικς σημασίας καί ξίας, καί μάλιστα μέ πιστημονική καί θεολογική κατοχύρωση στίς πηγές τν κειμένων το Πουσάν, κείμενα
α) τς ερς Μονς Παντοκράτορος Μελλισοχωρίου μέ τίτλο «Συγνώμη πού εμαστε ρθόδοξοι» : 10η Γενική Συνέλευση το Π.Σ.Ε. στό Πουσάν τς Κορέας» (30/10-8/11/2013), πού δημοσιεύθηκε στίς 21 Νοεμβρίου 2013[5] καί
β) τά πομνήματα διαμαρτυρίας περί τν διαδραματισθέντων στό Πουσάν, πού πέστειλαν πρός τόν Μακαριώτατο ρχιεπίσκοπο θηνν καί πάσης λλάδος κ. ερώνυμο καί τούς Συνοδικούς εράρχες στίς 10-2-2014 καί στίς 30-4-2014 ντίστοιχα ο ξι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Πειραις κ. Σεραφείμ[6], Κονίτσης κ. νδρέας, Γλυφάδας κ. Παλος, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Ατωλοακαρνανίας κ. Κοσμς καί Γόρτυνος κ. ερεμίας[7];
Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος σχυρίζεται τι «οδεμία ποχωρητικότητα γινε πό μέρους τν ρθοδόξων ντιπροσώπων στό Πουσάν. Κανένα κείμενο θεολογικόκκλησιολογικό πεγράφη πό τούς ρθοδόξους ντιπροσώπους. Καμία κοινή δήλωση νότητας δέν γινε ποδεκτή».
Τήν παραπάνω θέση ντικρούουν ο ξι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες, πογραμμίζοντας τι πάρχει «πισήμως κατωχυρωμένο δικαίωμα πάσης «κκλησίας-μέλους» το Π.Σ.Ε. νά διατηρ παραβίαστον καί κπεφρασμένην τήν δίαν κκλησιολογικήν ατοσυνειδησίαν, κατά τούς πισυναπτομένους κανονισμούς το Π.Σ.Ε. δικαιολογία τι τά κείμενα τν Συνελεύσεων το Π.Σ.Ε. εναι ad referendum καί δέν δηλώνουν τήν de facto ποδοχήν των πό τν «κκλησιν-μελν», δέν ξηγε τήν πραξίαν τν ρθοδόξων κε ντιπροσώπων. Οτε πρόφασις τι «δέν πεγράφησαν» χει ντίκρυσμα, καθ΄ σον συναίνεσις ες τά ποφασιζόμενα ες τό Π.Σ.Ε. δέν δηλοται πλέον δι’ πογραφς, λλά δι’ εδικν καρτν (“indicator cards”). Κατά τατα, τελέσφορος συμμετοχή τν ρθοδόξων ντιπροσώπων βλάπτει τόσον τούς τεροδόξους, τρέφουσα τήν ατν παντελ κκλησιολογικήν καί λοιπήν σύγχυσιν, σον καί τούς μοδόξους, ποκρύπτουσα λλοιοσα πλέον, τάς ποθήκας τς ν γί Πνεύματι πό τν γίων Πατέρων σαφς κτεθείσης κκλησιολογικς διδασκαλίας καί εροκανονικς μν παραδόσεως περί τς Μις, γίας, Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας. σοι τερόδοξοι βλάπτονται καί θά βλαβον κ τς ναγνώσεως το κειμένου το Πουσάν, δέν ποψιάζονται οτε καί δύνανται νά διακριβώσουν άν τό κείμενον εναι μόνον ad referendum χι».
Κατ’ρχήν, στό παίσχυντο κείμενο τς Θ' Γενικς Συνελεύσεως το «Π.Σ.Ε.» στό Porto Alegre τς Βραζιλίας (Φεβρουάριος 2006), στήν ποία συμμετεχε Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. γνάτιος, ς πρόεδρος τς ντιπροσωπείας τς κκλησίας τς λλάδος, καί ποος ποδέχθηκε καί υοθέτησε τά συμφωνηθέντα, χωρίς τήν παραμικρή ντίδραση, λέγεται τι
Α) «μολογομε Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία, όπως ατή ρίζεται πό τό σύμβολο Νικαίας-Κων/πολης (381). Κάθε κκλησία (σημ. πού συμμετέχει στό Π.Σ.Ε.) εναι κκλησία καθολική καί χι πλά να μέρος της. Κάθε κκλησία εναι κκλησία καθολική, λλά χι στήν λότητά της. Κάθε κκλησία κπληρώνει τήν καθολικότητά της, ταν εναι σέ κοινωνία μέ τίς λλες κκλησίες»[8](!)
Β) «πιβεβαιώνουμε κ νέου τι " πρωταρχικός σκοπός τς κοινωνίας ["fellowship"] τν κκλησιν στό Παγκόσμιο Συμβούλιο τν κκλησιν εναι μεταξύ τους κλήση γιά ρατή νότητα σέ μία πίστη καί σέ μία εχαριστιακή κοινωνία, κφραζομένη στή λατρεία καί τήν κοινή ζωή ν Χριστ [...]"» (παραγρ. §1) και τι «Ο κκλησίες στήν κοινωνία το Π.Σ.Ε. παραμένουν δεσμευμένες πρός λληλες στό δρόμο γιά πλήρη ρατή νότητα» (παραγρ. §2), «Χωρισμένοι π' λλήλων εμαστε πτωχευμένοι» (παραγρ. §7)[9].
Γ) «πιβεβαιώνουμε τι ποστολική πίστη τς κκλησίας εναι μία, πως εναι να τό σμα το Χριστο. λλά εναι δυνατόν νομίμως νά πάρχουν διαφορετικές διατυπώσεις τς πίστεως τς κκλησίας. ζωή τς κκλησίας ς καινή ζωή ν Χριστ εναι μία. λλά οκοδομεται μέσω διαφορετικν χαρισμάτων καί διακονιν. λπίδα τς κκλησίας εναι μία. μως κφράζεται σέ διαφορετικές νθρώπινες προσδοκίες. ναγνωρίζουμε τι πάρχουν διαφορετικές κκλησιολογικές φετηρίες καί μία γκάμα πόψεων τς σχέσεως τς κκλησίας καί τν κκλησιν […] λλες διαφορές διχάζουν τήν κκλησία˙ ατές πρέπει νά ξεπερασθον μέσω τν το Πνεύματος δωρεν τς πίστεως, λπίδος καί γάπης, στε διχασμός καί ποκλεισμός νά μήν χουν τόν τελευταο λόγο. το Θεο "οκονομία το πληρώματος τν καιρν [στίν] νακεφαλαιώσασθαι τά πάντα ν ατ" (φεσ. 1, 10) συμφιλιώνοντας τίς νθρώπινες διαιρέσεις». (παραγρ. §5)[10].
Στό παίσχυντο κείμενο τς Ι' Γενικς Συνελεύσεως το «Π.Σ.Ε.» στό Πουσάν τς Ν. Κορέας, μεταξύ τν λλων, λέγεται τι «πιβεβαιώνουμε τή θέση τς κκλησίας στό σχέδιο το Θεο καί μετανοομε γιά τίς διαιρέσεις μεταξύ τν κκλησιν μας καί ντός ατν, μολογώντας μέ λύπη τι λλειψη νότητάς μας (disunity) πονομεύει τή μαρτυρία μας γιά τά εαγγέλια το ησο Χριστο καί καθιστ λιγότερο ξιόπιστη τή μαρτυρία μας γιά τήν νότητα κείνη πού Θεός πιθυμε γιά λους» (Δήλωση νότητας, §14)[11].
Δηλ. καί ρθόδοξη κκλησία πρέπει νά μετανοήσει καί νά ζητήσει συγγνώμη γιά τίς δθεν διαιρέσεις, πού δθεν προκάλεσε μεταξύ τν «κκλησιν»[12].
Ο ξι Σεβ. Μητρ. στήν παράγραφο το πομνήματος με τίτλο «Α κκλησιολογικαί πλάναι το κειμένου το Πουσάν», τονίζουν: «Τό ν λόγ πίσημον κείμενον «Δήλωσις νότητος» (Unity Statement) τς 10ης Συνελεύσεως το Π.Σ.Ε. πιτίθεται κατά τς ρθοδοξίας, το Σώματος το Χριστο, ποδεχόμενον
(α) τι καί ρθόδοξος κκλησία μετά τν λοιπν «κκλησιν» πρέπει νά μετανοήσ διά τήν διάσπασιν τν χριστιανν,
(β) τι κκλησία, οσα Σμα Χριστο, δέν διέπεται παρά τατα ναγκαίως πό δογματικς μοφωνίας, οτε καί ν ατ τ ποστολικ ποχ,
(γ) τι φίσταται νν όρατος κκλησιαστική νότης το χριστιανισμο καί προσδοκται ρατή νότης τς Μις κκλησίας,
(δ) τι προσευχή το Κυρίου μν ησο Χριστο «να πάντες σιν ν», δέν χει κπληρωθ, λλ΄ πόκειται ες μς τό καθκον τοτο,
(ε) τι κκλησία δύναται νά μπλουτισθ καί φεληθ κ τν χαρισμάτων τν τεροδόξων,
(στ) τι εμεθα πόλογοι ναντι το Θεο ν δέν πιδιώκωμεν διαρκς τήν χριστιανικήν νότητα πρός φελος τς ξωθεν καλς μαρτυρίας,
(ζ) τήν πονηράν σάφειαν, τι Θεός «πάντοτε μς κπλήσσει» καί τι κκλησία προοδεύει ες τήν πίγνωσιν το θείου θελήματος,
(η) τι πρέπει νά χρησιμοποιηθον νέοι τρόποι προσεγγίσεως τν θεολογικν διαφωνιν καί
(θ) τι νότης τς κκλησίας εναι λληλένδετος μετά τς νότητος τς νθρωπότητος καί τς κτίσεως.
Πέραν τούτων, τό κείμενον (ι) χει καί σαφ μή χριστιανικόν οκολογικόν προσανατολισμόν, μιλον περί ναμονς γκοσμίου νακαινισμο τς κτίσεως καί πιγείου εημερίας ατς καί τς νθρωπότητος καί περί τς πρός τοτο νθρωπίνης εθύνης, ποιεται δέ λόγον (ια) καί περί συνεργασίας τν χριστιανν καί μεθ΄ τεροθρήσκων θρήσκων πέρ τς πιγείου ταύτης εημερίας!
«Οδέν θαυμαστόν», λοιπόν, τι τό κείμενον χρησιμοποιε καί τόν πασίγνωστον ποκρυφιστικόν ρον «λιστικός» κ το μονισμο, διά νά χαρακτηρίσ τήν ποστολήν τς κκλησίας (“holistic mission-evangelism”).
πονοούμενα φίνει τό κείμενον καί πέρ τς κκλησιαστικς ποδοχς «περιθωριακν» τρόπων ζως, νευ διευκρινήσεων περί μαρτίας καί μετανοίας, τελική στόχευσις τν ποίων δέον νά συνεκτιμηθ μετά τς γενικωτέρας θετικς στάσεως τς Συνελεύσεως το Πουσάν ναντι τς μοφυλοφιλίας».
πίσης, θά πρέπει νά τονισθε καί ρόλος τς καδημίας «Θεολογικν» Σπουδν το Βόλου, πού ποτελε προωθημένο ργανο καί ργαστήρι το «Π.Σ.Ε.», στόν ναβαθμισμένο «οκουμενιστικό πανευαγγελισμό» τν ρθοδόξων.
Στό πλαίσιο, λλά καί τόν πόηχο τς 10ης Γενικς Συνελεύσεως το «Π.Σ.Ε.» στό Πουσάν ναδεικνύεται διαίτερος καί ναβαθμισμένος ρόλος, πού καλεται νά διαδραματίσει καδημία Θεολογικν Σπουδν το Βόλου στήν σωτερική τς λληνόφωνης ρθοδοξίας προπαγάνδα πέρ το Οκουμενισμο.
Συμφώνως πρός τόν στοχρο τς Συνελεύσεως το Πουσάν, «ρθόδοξοι καί οκουμενικοί πιστήμονες παρουσίασαν τό ρθόδοξο γχειρίδιο γιά τή Θεολογική κπαίδευση καί τόν Οκουμενισμό” στή 10η Συνέλευση το Παγκοσμίου Συμβουλίου τν κκλησιν στό Πουσάν, Δημοκρατία τς Κορέας, τήν Τετάρτη 6 Νοεμβρίου. Τό ργο συντονίστηκε πό κδοτική μάδα κ διαφόρων ρθοδόξων καί οκουμενικν ργανισμν συμπεριλαμβανομένου το Π.Σ.Ε. καί το Συμβουλίου Ερωπαϊκν κκλησιν, μαζί μέ μιά μάδα πό τήν καδημία το Βόλου στήν λλάδα»[13].
Ταυτοχρόνως, τό «Π.Σ.Ε.» στό Πουσάν δειξε νισχυμένο νδιαφέρον γιά τίς «σεξουαλικές μειονότητες» (ΛΟΑΤΚΙ-LGBTI)[14].
Παραλλήλως, θλιβερά πίσημη κατακλείδα τς ρθοδόξου παρουσίας στήν ν λόγ Συνέλευση το Πουσάν, πρξε πό τό πρσμα τς ρθοδόξου κκλησιολογίας πιεικς παράδεκτη μιλία το Σεβ. ρχιεπισκόπου Τιργοβιστίου κ. Νήφωνος, ντιπροσώπου το Πατριαρχείου τς Ρουμανίας, κατά τήν ποία διεπίστωσε,
(1) τι νότητα τς κκλησίας χει πολεσθε, δέ τώρα φισταμένη κκλησία, καθότι τεμαχισθεσα, εναι καί μυστηριακς λλιπής,
(2) τι δέν γνωρίζουμε ποιά χριστιανική μερίδα εναι διάδοχος τς ρχαίας κκλησίας τν εροσολύμων καί
(3) τι παντες ο νθρωποι εναι ν Χριστ δελφοί, τό δέ χριστιανικό Βάπτισμα ποτελε μόνο μία νώτερη, μυστηριακή βαθμίδα στήν δη φισταμένη πνευματική συγγένεια τς νθρωπότητος. Σεβασμιώτατος
(4) πεσιώπησε καί πέκρυψε τι διαστρέφεται ρθόδοξος κκλησιολογία στό Π.Σ.Ε., τείνων ς προπέτασμα τήν πό το Π.Σ.Ε. περάσπιση τν «παραδοσιακν θικν μας ξιν», ς λ.χ. τς «περτάτης ξίας τς χριστιανικς οκογενείας»[15].
Στό τέλος λων τν διαλέξεων, μάδα ντιπροσώπων τν «κκλησιν» λθε πί σκηνς σέ στάση κλαδόν δεήσεως (!) μπροστά σέ μία τεράστια πεικόνιση τς γίας Τριάδας. Μητροπολίτης Νήφων, Δεσποσύνη (Dame) Mary Tanner καί γγλικανός πίσκοπος Mark MacDonald στάθηκαν στό πλάϊ, παγγέλοντας πό το Καταστατικό το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν:
«Καλομε νας τόν λλο σέ ρατή νότητα σέ μία Πίστη καί σέ μία εχαριστιακή κοινωνία, πού νά κφράζεται στή λατρεία καί τήν κοινή ζωή ν Χριστ, μέσ μαρτυρίας καί διακονίας στόν κόσμο, καί νά προχωρήσουμε πρός τήν νότητα ατή, στε νά πιστεύσει κόσμος [...] ς συνεχίσουμε τίς πό κοινο δογματικές μας συζητήσεις, δίνοντας πό κοινο προσοχή σέ νέες φωνές καί διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης, τσι στε να βοηθηθομε νά ναγνωρίσουμε νας στόν λλο τή Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία! Πάνω π΄ λα, ς προσευχηθομε διαλείπτως γιά τήν νότητα τς κκλησίας καί τήν νότητα το κόσμου. Ξεκινήσαμε τόν κοινό μας χρόνο, νθυμούμενοι τήν προσευχή το ησο στόν κπο τς Γεθσημαν. Σς προσκαλομε λους τώρα, μετανοώντας γιά τό σκάνδαλο τν συνεχιζομένων διαιρέσεών μας, νά προσευχηθετε μαζί μας. ς προσευχηθομε μέ τόν Χριστό καί ν Χριστ, ν τ δυνάμει το γίου Πνεύματος: «Εθε νά γίνουμε λοι να, στε νά πιστεύσει κόσμος»[16].
Στή συνέχεια λη σύναξη χορωδιακς ψαλλε τόν μνο, πού λεγε: «λοι νά γίνουμε να ν Χριστ. τσι θά γνωρίσει κόσμος τι εστε μαθητές μου, άν χετε γάπη νας στόν λλο».
Κατά τή διάρκεια τν πισήμων συμπροσευχν τελέστηκαν καί τά ξς:
Κατά τή διάρκεια τς Συνέλευσης, στίς 31 κτωβρίου, τελέστηκε πό τούς ρθοδόξους Κληρικούς, προεξάρχοντος το Σεβ. Μητροπολίτου Κορέας κ. μβροσίου, κολουθία τς ρτοκλασίας. ντί ρτων ελογήθηκε καί διανεμήθηκε σέ λη τή Συνέλευση ψωμί πό ρύζι. διανομή γινε πό νεαρές κοπέλλες ν εδει κεράσματος[17]!
Στήν πρωινή προσευχή στίς 5 Νοεμβρίου νας ρθόδοξος Κληρικός κφώνησε τήν ναρκτήρια ελογία «Ες τό νομα το Πατρός καί το Υο καί το γίου Πνεύματος. Δόξα Σοι, Θεός μν, δόξα Σοι. Βασιλε οράνιε ... κ.τ.λ.» στήν γγλική.
Στή συνέχεια μάδα Προτεσταντν τραγούδησαν μέ συνοδεία ρχήστρας καί χορωδίας, χτυπώντας παλαμάκια καί μέ λαφρές χορευτικές κινήσεις. Κατά τή διάρκεια τν μνων ατν, μέ τελετουργικό τρόπο γινε «Εσοδος Εαγγελίου». Στήν πομπή προπορεύονταν νας νεαρός καί μία νεαρή μέ εδικά «μανουάλια» (λευκές λαμπάδες), πίσω τους μία λλη παντελονοφόρα νεαρή μέ μακιγιάζ καί βαμμένα νύχια πού κρατοσε το Εαγγέλιο κριβς μέ τόν τρόπο πού το εσοδεύει νας Κληρικός, καί πίσω της μία κόμη νεαρή νέγρα, μέ λουλοδι στό ατί, ποία καί διάβασε το εαγγελικό πόσπασμα στόν πρόχειρο μβωνα πού εχε στηθε. Πίσω πό τήν πομπή ατή, λλα τρία νεαρά τομα μετέφεραν μία βυζαντινή εκόνα τς Πεντηκοστς πού τοποθετήθηκε σέ εδικό τρίποδα. Στό τέλος τς νάγνωσης, μέ πλρες τελετουργικό μεταφέρθηκε τό Εαγγέλιο πίσω στό ν εδει λταρίου χρο, πάνω στή σκηνή το συνεδριακο κέντρου.
Στή συνέχεια ναγνώστηκαν εχές στά γαλλικά καί τά σπανικά. ρθόδοξος Κληρικός πανέλαβε τήν προσευχή καί κάλεσε τόν καθένα σύνεδρο νά προσευχηθε μέ τόν δικό του τρόπο καί στή δική του γλσσα. λη εροτελεστία κατέληξε μέ λίκνισμα καί μουσικές ποκρούσεις[18].
ναφερόμενοι ο Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες στό πόμνημά τους στόν Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, πισημαίνουν:
«Ατό, μως, τό ποον δέν δυνάμεθα νά ποσιωπήσωμεν εναι τι ες τάς προσφάτους (30.12.2013) δηλώσεις το Σεβασμιωτάτου δελφο Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου «Γιά τό πρωτεο καί τό κείμενο Ραβέννας» διατυπώνεται πρωτοφανής καί θεολογικς παράδεκτος θέσις, μέ τόν σχυρισμόν το Σεβασμιωτάτου τι ο χρησιμοποιούμενοι ες τό κείμενον τς Ραβέννας πό τς Μικτς Θεολογικς Επιτροπς ροι, «κκλησία», «νά τόν κόσμον κκλησίαν» «διαίρετη κκλησία» καί «σμα Χριστο» δέν πονομεύουν τήν «πεποίθηση τι ρθόδοξη κκλησία, νήκει ες τήν Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία»;
διατύπωσις «νήκει ες...» σχετικοποιε τήν κκλησιολογικήν ποκλειστικότητα τς ρθοδόξου κκλησίας, ποία δέν νήκει ες τήν Μίαν, γίαν, λλά εναι Μία, γία Καθολική καί ποστολική κκλησία. Τό «νήκει ες...» φήνει περιθώρια καί ες λλας χριστιανικάς κοινότητας νά νήκουν ες τήν Μίαν, γίαν, πως λλωστε ατό προκύπτει πό τήν συνέχειαν το κειμένου, τό ποο ναγνωρίζει «στοιχεα (elements) κκλησιαστικότητας καί κτός τς Καθολικς κοινωνίας».
Πρόκειται περί πλήρους ποδοχς τς παπικς κκλησιολογίας ποία ναγνωρίζει «στοιχεα κκλησιαστικότητας» ες μς τούς ρθοδόξους καί ες λλας χριστιανικάς κοινότητας, λλιπ πάντως διά πλήρη κκλησιολογικήν ντότητα. Ατη πιτυγχάνεται καί λοκληροται μέ τήν ποδοχήν το πρωτείου το πάπα. Κατά τήν πεποίθησιν δηλαδή το Σεβασμιωτάτου δελφοῦ, ρθόδοξος κκλησία δέν εναι Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία, λλά νήκει ες τήν Μίαν, γίαν, Καθολικήν καί ποστολικήνκκλησίαν, μαζί μέ λλας «κκλησίας», α ποαι χουν στοιχεα κκλησιαστικότητος».
λα τά παραπάνω στοιχεα, πού παραθέσαμε μέ πιχειρήματα καί παραπομπές, καί τά ποα ποδέχθηκαν καί υοθέτησαν τόσον Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος σον καί τά πόλοιπα μέλη τς ντιπροσωπείας τς κκλησίας τς λλάδος (Θεοφ. πίσκοπος Διαυλείας κ. Γαβριήλ, παν. ρχιμ. γνάτιος Σωτηριάδης, καθηγητής Γεώργιος Μαρτζέλος) χωρίς την παραμικρή ντίδραση, ποία, ν πρχε, θά ταν καταγεγραμμένη στό τελικό συμφωνηθέν κείμενο, εναι δυστυχς τραγική καί σκληρή πραγματικότητα τν διαδραματισθέντων στό Πουσάν καί χι «μυθεύματα καί κατασκευάσματα τς φαντασίας ρισμένων κύκλων, ο ποοι, ς πλανντες καί πλανώμενοι, ρέσκονται νά χαϊδεύουν τήν ψυχοπαθολογική ρθοδοξολαγνεία κάποιων, γιά νά ναγνωρίζονται καί ατοί ς κατέχοντες τήν ξωθεν καλή μαρτυρία»!
πομένως, χι μόνο δέν καταδεικνύουν «τό φελές καί τό σύνετο τς μανιακς ατς ψυχικς κατάστασης τν κατά καιρούς κρινόντων τά θέματα καί τά κείμενα το Πόρτο λέγκρε καί το Πουσάν», λλά ποκαλύπτουν ποιοί εναι ατοί, ο ποοι στην πραγματικότητα «ξεχνον τι τό «οαί» περί το σκανδαλισμο καί τς ποκρισίας γγίζει πρτα ατούς, ταν διαστρέφουν τήν λήθεια καί παραθεωρον τήν ελικρίνεια, λειτουργον διασπαστικά καί κανοποιον δεολογικές κατευθύνσεις καί παρεκκλησιαστικές-ντορθόδοξες πιδιώξεις».
Τέλος, τό πόσο παράδεκτη καί ποτιμητική γιά τήν ρθόδοξη κκλησιολογία εναι συμμετοχή ρκετν Τοπικν ρθοδόξων Έκκλησιν (χι λων, διότι τά Πατριαρχεία τς Βουλγαρίας καί τς Γεωργίας δέν συμμετέχουν στο «Π.Σ.Ε.». πομένως, δέν πάρχει πανορθόδοξη πόφαση συμμετοχς στούς διαλόγους μέ τό «Π.Σ.Ε.», πως σχυρίζονται ο οκουμενιστές) στό Θεοτοκομάχο, γιομάχο καί εκονομάχο προτεσταντικό «Π.Σ.Ε.», πού οσιαστικά εναι Παγκόσμιο Συμβούλιο τν Αρέσεων, το ωσφόρου καί το ψεύδους, παρά τν «κκλησιν» καί «Παγκόσμιο Συνονθύλευμα τν Αρέσεων», καί τό πόσο κατασυντρίβονται καί κονιορτοποιονται τά βάσιμα πιχειρήματα το Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, τι στό Πόρτο λέγκρε καί στό Πουσάν οσιαστικς δέν γινε τίποτα ντορθόδοξο, φαίνεται πό τήν τοποθέτηση τόσο το συγχρόνου γίου Γέροντος τς δελφς γιοσαββιτικς Σερβικς ρθοδόξου κκλησίας καί καθηγητο τς Δογματικς καί Οκουμενικο Διδασκάλου το σίου καί Θεοφόρου Πατρός μν ουστίνου Πόποβιτς, σο καί το Σεβ. Μητροπολίτου Σάμου κυρο Ερηναίου πί το θέματος.
Λέει σιος ουστίνος: «το ραγε παραίτητον ρθόδοξος κκλησία, ατό τό πανάχραντον Θεανθρώπινον σμα καί ργανισμός το Θεανθρώπου Χριστο, νά ταπεινωθ τόσον τερατωδς, στε ο ντιπρόσωποί της, Θεολόγοι, κόμη καί εράρχες, νά πιζητον τήν ργανωτικήν μετοχήν καί συμπερίληψιν ες τό «Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν»; λλοίμονον, νήκουστος προδοσία»[19].
Καί Σεβ. Μητρ. Σάμου κυρός Ερηναίος τονίζει: «φ' σον πρεσβυγενής ρθόδοξος νατολική κκλησία πιστεύει, κατά τό Σύμβολον τν Οκουμενικν Συνόδων Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, τι ατή εναι Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία, φο στάθη κλόνητος ες τήν στορικήν Της πορείαν μεταβιβάζουσα διά μέσου τν αἰώνων μέχρι σήμερον διά τς ερωσύνης, διά τν πισκόπων Της, τήν παρξίν Της, τούς θείους χαρακτήρας Της, ς ρισαν ο θεοι πόστολοι, μέγας τν θνν πόστολος Παλος καί διάκοπος χορεία τν γίων Πατέρων, ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΣΧΕΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (τσι νομαζόταν τότε τό «Π.Σ.Ε.»), τό ποον ναζητε νά ερη τήν μίαν, γίαν κκλησίαν. Ἐάν μετεχεν ες ατό ς ργανικόν μέλος, θά βεβαίωνεν, τι ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ τι ατή εναι Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία, συμφώνως πρός τήν γνησιότητα τς ρθοδόξου χριστιανικς πίστεως καί τήν κεραιότητα τς δογματικς μας παραδόσεως»[20].

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Ὀρθόδοξος Τύπος, ἀ.φ. 2033, 1 Αὐγούστου 2014.
[2] 2-8-2014 Το "Άβατον" του Αγίου Όρους δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, http://katanixis.blogspot.gr/2014/08/blog-post_61.html
[3] 2-8-2014 Ὁ Γραμματέας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἀπαντᾶ στά μυθεύματα περί κατάργησης τοῦ ἀβάτου τοῦ Ἁγ. Ὄρους ''Δέν ἐτέθη τέτοιο θέμα στό παγκόσμιο συμβούλιο ἐκκλησιῶν'', http://www.agioritikovima.gr/arthra/item/39459-γραμματέας-της-ιεράς-συνόδου-απαντά-στα-μυθεύματα-περί-κατάργησης-του-αβάτου-του-αγ-ορους
[4] 2-8-2014 Μεσσηνίας Χρυσόστομος : Μυθεύματα καί κατασκευάσματα τῆς φαντασίας τά περί ἄρσης τοῦ ἀβάτου τοῦ Ἁγίου Ὄρους, http://www.amen.gr/article18835?nld=1
[7] Ὑπόμνημα πέντε Μητροπολιτῶν κατά τῶν ἀποφάσεων τοῦ Π.Σ.Ε. ἐν Πουσάν, 30-4-2014, http://katanixis.blogspot.gr/2014/05/blog-post_4410.html
[8] ΑΡΧΙΜ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, «Ἡ πορεία τοῦ οἰκουμενικοῦ διαλόγου μέ βάση τήν ὀρθόδοξη πατερική διδασκαλία καί τήν δογματική ἐκκλησιολογική συνείδηση», Ἐν Συνειδήσει˙ Οἰκουμενισμός˙ ἱστορική καί κριτική προσέγγιση, ἔκδ. Ι. Μ. Μεγ. Μετεώρου, Ἅγια Μετέωρα, Ἰούνιος 2009, σ. 21
[9] Σύναξη Κληρικῶν καί Μοναχῶν, «Οὐκ ἐσμέν τῶν Πατέρων σοφώτεροι»˙ ἀναίρεση τῆς ἐπιχειρηματολογίας τοῦ Οἰκουμενισμοῦ μέ ἀφορμή τήν ὁμιλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στή Μεγίστη Λαύρα», Φώτης Κόντογλου, ἔκδ. Σύναξη Ὀρθοδόξων Ρωμηῶν, Τρίκαλα, Χριστούγεννα 2011, σσ. 73-74 καί Ὀρθόδοξος Τύπος (2-12-2011) 6 καί Θεοδρομία ΙΓ΄ (Ὀκτώβριος-Δεκέμβριος 2011) 629
[10] Ὅ.π., σ. 76 καί Ὀρθόδοξος Τύπος (2-12-2011) 6 καί Θεοδρομία ΙΓ΄ (Ὀκτώβριος-Δεκέμβριος 2011) 631).
[15] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Ἐπιστολή γιά τά πεπραγμένα τοῦ Π.Σ.Ε. στό Πουσάν τῆς Νοτίου Κορέας, 10-2-2014, http://www.imp.gr/images/Epikairothta_2014/ANAKOINOTHEN%20POYSAN%20PSE%202.pdf
[16] World Council of Churches, Unity Plenary, WCC 10th Assembly, 5 November 2013, https://www.youtube.com/watch?v=M94BeY_ZmtQ
World Council of Churches, WCC 10th Assembly Madang Live 8, http://www.youtube.com/watch?v=Q3esnHcj5wo
World Council of Churches, Opening Plenary, WCC 10th Assembly, http://www.youtube.com/watch?v=zbOZN38NVuI
[17] World Council of Churches, Evening Prayer, 31 October, WCC 10th Assembly, http://www.youtube.com/watch?v=v26YpW-0q_4
[18] World Council of Churches, Morning Prayer, 5 November, WCC 10th Assembly, http://www.youtube.com/watch?v=aHeoStK2V00
[19] ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί ὁ Οἰκουμενισμός, Θεσ/κη 1974, σ. 224, http://www.impantokratoros.gr/ag_ioystinos-pse.el.aspx
[20] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΣΑΜΟΥ ΚΥΡΟΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ, Ἡ Ὀρθόδοξος Ἑλληνική Ἐκκλησία καί τό Οἰκουμενικόν Συμβούλιον τῶν Ἐκκλησιῶν, Ἀθήναι 1952, σσ. 10-11,



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

WebCounter.com
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes