ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ




Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ «ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»;


ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ «ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»;
13 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2013


1. Δν θέλουν ν γνωρίζη λας τ ποφασιζόμενα 

ΕΙΝΑΙ φοβερ συντελούμενη κκλησιολογικ καταστροφ στ πλαίσια τς Ψευδοοικουμενικς Κινήσεως κα τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο. σοι π να αώνα πατεώνα, τν προηγούμενο 20 αώνα, σχεδίασαν κα φήρμοσαν μεθοδικά, στν ρχ κρυφ κα συνεσκιασμένα, τν σατανοκίνητο κα μασονοκίνητο διαθρησκειακ κα διαχριστιανικ συγκρητισμό, μ τν πολυδιαφημισθεσα κα πολυεπαινεθεσα Οκουμενικ Κίνηση, μπορον τώρα ν πιχαίρουν, διότι ο ρθόδοξες ντιστάσεις μειώνονται, διαίτερα στ ψηλ γετικ κλιμάκια τςκκλησίας κα τς θεολογικς πιστήμης, πλν λαχίστων ξαιρέσεων.

Μόνο θλίψη κα κατήφεια γι τν λόγο ατ προκαλον τ ποφασισθέντα στν 10η Γενικ Συνέλευση το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν», ρθότερα το Παγκοσμίου Συμβουλίου Αρέσεων, τ ποα δέχθηκαν μόφωνα ο ντιπρόσωποι λων τν ατοκεφάλων ρθοδόξων κκλησιν, πλν βεβαίως τν κκλησιν Γεωργίας κα Βουλγαρίας, ο ποες ξιεπαίνως κα πατερικς δν συμμετέχουν σ ατν τν πανσπερμία τς πλάνης κα τς κκλησιολογικς σύγχυσης.
Συνέλευση ατ τν αρετικν, Προτεσταντν κα Μονοφυσιτν, μ τος ποίους κκλησιολογικ ταυτίζεται κα ετελίζεται Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, λαβε χώρα στν πόλη Πουσν τς Ν. Κορέας π τς 30 κτωβρίου μέχρι τς 8 Νοεμβρίου τρέχοντος τους. Εναι βέβαια κόμη νωρς γι τν καταμέτρηση τν ντιδράσεων κ μέρους τς πισήμου κκλησίας, το γίου ρους κα μεμονωμένων κληρικν, μοναχν κα λαϊκν. ξιοσημείωτη κα πολ νδιαφέρουσα γι τς πισημάνσεις της εναι μία πρώτη Μον Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου, ποία δη κυκλοφορήθη διαδικτυακς μ τν εστοχο τίτλο «“Συγγνώμη πο εμαστε ρθόδοξοι”: 10η Γενικ Συνέλευση το ΠΣΕ στ Πουσάν» 
Εναι βέβαιο πς στ συνέχεια θ πάρξουν κα λλες ντιδράσεις κα τοποθετήσεις, τς ποες μως φαίνεται τι θέλουν ν ποτρέψουν ο μετέχοντες κα ο π κεφαλς των, γι ατ κα οσιαστικ ποκρύπτουν τ ποφασισθέντα. 
πάρχει στ σημεο ατ μία λοφάνερη ντίφαση μεταξ σων λέγουν κα σων πράττουν ατο πο νστερνίζονται τ το Οκουμενισμο. ταν συναντνται σ πίσημες διαβουλεύσεις, διαπιστώνουν τι ο ποφάσεις τους παραμένουν μόνον μεταξ ατν πο τς ποφασίζουν κα λαχίστων λλων περ ατούς, ν λας γνοε τ ποφασιζόμενα, κα πομένως οσιαστικ πρόκειται γι μία ριστοκρατικ κίνηση εδικν κα παγγελματιν, χωρς λαϊκ ρει- σμα. Δν πράττουν μως κα τίποτε, γι ν ποτρέψουν ατν τν λιγαρχικ ντιλαϊκ εκόνα, χι γιατ δν μπορον, λλ γιατ θέλουν ν κρατον σ γνοια τος πολλος κ τν πισκόπων κα περισσότερο τ πλήρωμα τν πιστν, πο διαμορφώνουν διαχρονικ τν συνείδηση τς κκλησίας, ποία ποτρέπει τς αρέσεις κα τς πλάνες.
ν πιθυμοσαν ν φέρουν στ φς τ ποφασιζόμενα, πρώτη κί- νηση πο πρεπε ν κάνουν, γι ν προβάλουν σα “ρθά” κανεπί- ληπτα” πογράφουν, ταν ν δώσουν ερεα δημοσιότητα μ μεταφράσεις τν κειμένων στ πίσημα κκλησιαστικ κα στ λλα χριστιανικ ντυπα κα φημερίδες, κόμη δ κα ν διανείμουν τς ποφάσεις ες λους τος πισκόπους, τος ερες, τος μοναχος κα τος λαϊκούς. Ατο πο κόπτονται πρ τς μεταφράσεως τν λειτουργικν κειμένων, γι ν τ κατανοε λαός, γιατί δν μεταφράζουν κα δν διαδίδουν τς ποφάσεις τν Γενικν Συνελεύσεων το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν», στε ν τς γνωρίσει λας κα ν τοποθετηθε π ατν; Ψάξτε ν βρετε στ πίσημα ντυπα τς κκλησίας στ τν ερν Μητροπόλεων τ κείμενα τν προηγουμένων Συνελεύσεων. Παντελς σιωπ κα πόκρυψη. ερ Σύνοδος θ ρκεσθε στν σχετικ κθεση πο θ ποβάλει ντιπροσωπεία, μ τς δικές της βέβαια θετικς κτιμήσεις, φο συνδιαμόρφωσε τ ποφασισθέντα, χωρς κν ν συζητήσει γι ατ οτε σ πίπεδο Διαρκος ερς Συνόδου, οτε σ πίπεδο εραρχίας. Ατς εναι κα λόγος γι τν ποο ρωτώμενοι πολλο πίσκοποι γι τ ποφασιζόμενα δηλώνουν γνοια, χωρς βέβαια ατ ν τος θωώνει, γιατ μέσα στν ποιμαντική τους εθύνη κα γωνία πρεπε προτεραιότητα ν χουν τ θέματα τς πίστεως κα τς νοθεύσεώς της π τος αρετικος κα τος αρετίζοντας δικούς μας, πως τ πράττουν ρθς ρκετο ξ ατν.

2. Παραδείγματα προδοτικν ποφάσεων, πο δν γνωρίζουν οτε ο πίσκοποι

Μέχρι τώρα στος διαχριστιανικος διαλόγους, διμερες κα πολυμερες, χουν γίνει δεκτ παράδεκτα κείμενα, τ ποα προσβάλλουν τν ρθόδοξη ατοσυνειδησία, ναιρον ποφάσεις κόμη κα Οκουμενικν Συνόδων κα θωώνουν παλαις κα νέες αρέσεις. Κα τ κείμενα ατ γιναν δεκτ π ντιπροσώπους κκλησιν. Τοποθετήθηκαν συνοδικ ο ατοκέφαλες κκλησίες πέναντι ατν τν ντισυνοδικν κα ντιπατερικν ποφάσεων, στε ν τς γκρίνουν ν τς πορρίψουν;
Μερικς κκλησίες τς χουν γκρίνει, πως πραξε συνοδικ κκλησία τς Ρουμανίας, ποία δέχθηκε τ πορίσματα το διαλόγου μ τος Μονοφυσίτες, βάσει τν ποίων ατο εναι ρθόδοξοι, κα πως πράττει στν πράξη κκλησία ντιοχείας, ποία βάσει τν πορισμάτων ατν χει μυστηριακ κα εχαριστιακ κοινωνία μ τος Συροϊακωβίτες Μονοφυσίτες, κα πως κόμη πράττει π τη τό «Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν», πο μς βάζει στν διο σάκκο, μς τσουβαλιάζει, μς τος ρθοδόξους μαζ μ τος Μονο- φυσίτες, νομάζοντάς μας λους ρθοδόξους. Στς πιτροπς το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν», μετέχουμε κα δεχόμαστε ν νομαζόμαστε ρθόδοξοι κα μες κα ο αρετικο Μονοφυσίτες, κα κανένας δν διαμαρτύρεται.
Στ θέματα πίστεως κα αρέσεων δν πάρχουν τοπικ ρια κα τοπικς δικαιοδοσίες, στε ν δικαιολογεται διαφορία μ νάμειξη ς πράξη πο δθεν πορρέει π τν ποχρέωση ν μ ναμειγνυόμαστε στς δικαιοδοσίες λλων τοπικν κκλησιν. πίστη, λήθεια κα τ δόγματα δν χουν σύνορα· εναι κοιν κα νιαα. Κα ταν προσβάλλονται πουδήποτε, προσβολ θίγει τν νότητα τς κκλησίας. Διαμαρτυρήθηκε ποτ κκλησία τς λλάδος γι τν μυστηριακ κοινωνία μ τος Μονοφυσίτες κα γι τν συνοδικ ποδοχ τν ποφάσεων το Διαλόγου;

3. εραρχία, πλν ξαιρέσεων, φωνη κα πραγη

μόνη ρθ ντίδραση τς κκλησία τς λλάδος τς τελευταες δεκαετίες ταν ν μ ποστείλει ντιπροσώπους στν Γενικ Συνέλευση τς Μικτς πιτροπς το Θεολογικο Διαλόγου μεταξ ρθοδόξων κα Ρωμαιοκαθολικν στ Balamand το Λιβάνου τ 1993, π ρχιεπισκόπου Σεραφείμ, κα ν μ μετάσχει τσι, μαζ μ πέντε λλες ατοκέφαλες κκλησίες (εροσολύμων, Σερβίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας, Τσεχοσλοβακίας), στν σύνταξη κα ποδοχ νς παίσχυντου προδοτικο κειμένου, τ ποο χι μόνο θωώνει τν Ονία, δικαιολογώντας κα τν στορική της προέλευση κα τν σημερινή της παρξη, λλ πρ παντς γι πρώτη φορ ρθόδοξοι ντιπρόσωποι τν ννέα ατοκεφάλων κκλησιν πο λαβαν μέρος (Κωνσταντινουπόλεως, λεξανδρείας, ντιοχείας, Μόσχας, Ρουμανίας, Κύπρου, Πολωνίας, λβανίας, Φιλλανδίας) ρνονται πισήμως σ θεολογικ διάλογο τι ρθόδοξη κκλησία εναι Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία κα δέχονται τι συναποτελε μ τν Ρωμαιοκαθολικ κκλησία τν Μία, γία (Unam Sanctam), στν ποία Ρωμαιοκαθολικ κκλησία ναγνωρίζουν ποστολικ διαδοχ κα γιαστικ Χάρη στ μυστήριά της 1.
Τ διάβασαν κα τ μελέτησαν κα τ ποδέχονται λα ατ ο ρθόδοξοι πίσκοποι, σ ντίθεση μ λη τν προηγουμένη συνοδικ κα πατερικ παράδοση; Μολονότι λαφρύνεται κάπως θέση σων ατοκεφάλων κκλησιν δν λαβαν μέρος στ Balamand, δν πρεπε στ συνέχεια συνοδικ ν ντιδράσουν κα ν πορρίψουν τ κείμενο, πως πραξαν ρκετο κληρικοί, μοναχο κα λαϊκοί, μερικο π τος ποίους τιμωρήθησαν γι ατήν τους τν ντίδραση;
Κα χι μόνον δν ντέδρασαν τότε, πρν π εκοσι χρόνια, λλ στ συνέχεια λαβαν παρόμοιες ποφάσεις στ χρο το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν, πως γινε στν προηγούμενη 9η Γενικ Συνέλευση στ Πόρτο λέγκρε τς Βραζιλίας τν Φεβρουάριο το 2006, που ο μετέχοντες ντιπρόσωποι τν ρθοδόξων κκλησιν, κα τς κκλησίας τς λλάδος, πλν τν κκλησιν Γεωργίας κα Βουλγαρίας, ρνήθηκαν, πως στ Balamand, τι ρθόδοξη κκλησία εναι Μία γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία. Δέχθηκαν τι λόγ το χωρισμο κα τς διαιρέσεως καμμία κκλησία δν εναι καθολική· πως π λέξει γράφει τ κείμενο το Πόρτο λέγκρε «κάθε κκλησία κπληρώνει τν καθολικότητά της, ταν εναι σ κοινωνία μ τς λλες κκλησίες» (§ 6) κα τι «χωρισμέ- νοι π λλήλων εμαστε πτωχευμένοι». Βάσει ατν τώρα δέν πάρχει πουθεν Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, πειδ πάρχουν διαιρέσεις, πειδ κκλησία εναι διηρημένη κατ τν πρωτοφαν κκλησιολογία Μητροπολίτου, ποος κπροσωπε τν κκλησία τς λλάδος σ λες ατς τς συναντήσεις, κα τ χειρότερο τι εναι πτωχ κκλησία πειδ τς λείπουν ο αρετικοί.
«Σύναξη ρθοδόξων Κληρικν κα Μοναχν» τ πισημάναμε τότε ατά, μεταξ πολλν λλων, σ νοικτ πιστολ πο στείλαμε στν Οκουμενικ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαο, ποος σ πίσκεψή του στν ερ Μον Μεγίστης Λαύρας γίου ρους προσπάθησε μιλν ν τ δικαιολογήσει κα ν συστήσει στος μοναχος ν πακούουν κα ν δέχονται σα ο κκλησιαστικς γεσίες ποφασίζουν, σν ν εναι πρώτη φορ στν στορία τς κκλησίας πο σύνοδοι, πατριάρχες κα πίσκοποι διατυπώνουν αρέσεις, πο καταδικάζονται πρωτοστατούντων τν μοναχν 2.
Τς διες κκλησιολογικς θέσεις πιβεβαίωσε κα νίσχυσε κα πρόσφατη 10η Γενικ Συνέλευση το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν στ Πουσν τς Ν. Κορέας. Δν ντέδρασε γι τς ποφάσεις το Πόρτο λέγκρε πρν π πτ χρόνια οτε Διαρκς ερ Σύνοδος οτε εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος, ν πάρχει μεγάλος σκανδαλισμς κα ναταραχ στς συνειδήσεις τν πιστν. Δν ζήτησε ξηγήσεις π τος ντιπροσώπους της κληρικος κα λαϊκούς. Τί καναν στ Συνέλευση; κοιμντο, διαφοροσαν, τ θεωρον ατ σήμαντα, δν χουν τν νάλογη θεολογικ παιδεία, τος χουν καθοδηγήσει ν τ δέχονται λα χωρς ντίρρηση, γιατ τσι εναι προαποφασισμένο; Τί π λα ατ τί λλο συμβαίνει; Δν πρέπει ν γνωρίζουν ο πίσκοποι, πο τος ρίζουν ς ντιπροσώπους, δν πρέπει ν μάθει τ ρθόδοξο πλήρωμα, πο εναι ποίμνιο λογικ κα χι λογο; Τόσο λογικ μάλιστα κα ποφασιστικό, στε πολλς φορς καταργε τος ναξίους ποιμένες κα σώζει ατ τν ρθοδοξία.
Εναι πλέον καιρς ,τι δν πραξαν ο πίσκοποι μετ τ Balamand κα μετ τ Porto Alegre κα φησαν τν αρεση ν θριαμβεύει κα ν ξευτελίζει τν Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, ν τ πράξουν τώρα, μετ τ Πουσάν, πο παναλαμβάνει τ δια κα προχωρε σ χειρότερα, πως θ δομε σ πόμενο ρθρο μας. Γιατί ο ντιπρόσωποί μας δν χρησιμοποίησαν τ δικαίωμα πο τος δίνουν ο νέες ρυθμίσεις στ καταστατικ το «Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν» ν κφράσουν τν κκλησιολογική τους διαφοροποίηση; Μς ταύτισαν, λοιπόν, λόγ γνωσίας, δειλίας στοχευμένης διαφορίας, μ τος αρετικος κα ποφάσισαν ξ νόματος κα τν γίων Πατέρων ν ζητήσουμε συγγνώμη κα ν μετανοήσουμε μαζ μ τς αρέσεις, ντ κολουθώντας τος γίους Πατέρες ν καλέσουν τος αρετικούς, Προτεστάντες κα Μονοφυσίτες, ν μετανοήσουν κα ν νωθον μ τν Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία. Τ γνωρίζουν λα ατ ο σεβαστο κατ τ λλα πίσκοποι κα ποιμένες, κα διαίτερα ο μ στρατευμένοι στς τάξεις το Οκουμενισμο;

ποσημειώσεις:

1. Περισσότερα βλ. ες Πρωτοπρεσβυτέρου ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ, Ονία. καταδίκη κα θώωση (στ Freising κα στ Balamand), Θεσσαλονίκη 2002, σελ. 148-152. 
2. Βλ. τ κείμενα τς ΣΥΝΑΞΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑ- ΧΩΝ, « ργ το Οκουμενικο Πατριάρχου στ Μεγίστη Λαύρα γίου ρους ποκαλύπτει πολλά» κα ΤΩΝ ΑΥΤΩΝ, «“Οκ σμν τν Πατέρων σοφώτεροι”. ναίρεση τς πιχειρηματολογίας το Οκουμενισμο μ φορμ τν μιλία το Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στ Μεγίστη Λαύρα», ν Θεοδρομί 13 (2011) 592-639. Τ δια κείμενα μ ντυπωσιακ φωτογραφικ λικ π τς συναντήσεις τν Οκουμενιστν στ ξαιρετικ ντυπο: Φώτης Κόντογλου. φιέρωμα στν ναίρεση τς πιχειρηματολογίας το Οκουμενισμο, κδοση τς Συνάξεως ρθοδόξων Ρωμην «Φώτης Κόντογλου», Τρίκαλα, Χριστούγεννα 2011.